Wednesday, June 15, 2011

tertangkapnya seorg pnjenayah!

ok,arini nk cita ckit pasai kejadian panas yg mlanda kt kawasan umh aku sjak 2-3 hari nih! act bnda ni mmg serius sbb dh dbawah akta barang yg haram djuai dlm ngra tp ada gak org yg nk mmpoih duk wat hero pa tataw mai juai jgk dh la mai kawasan umh aku lak tuh! haih,mmg nk kena ni! sat dia,hehehe.. ok smlm,pgedar air ketum tu mai lg juai kt sorg bdak yg keja kt kedai depan umh aku tuh,ktorg sllunya nmpk dari dalam bab cermin pntu umh kn pkai yg kaler hitam tu,tah nma pe tah crmin tu aku pon tataw,so dari dalam leh nmpk kt luaq tp kat luaq xnmpk yg dalam cmtu lah..

kali ni dia mmg brani hbs lah bab tok aku ada kt luaq,but dia still leh juai g kt bdak tuh! rasanya dak tuh cm bwah umur lg mknanya still skolah lah..so aku yg dh standby dri dalam rakam adegan tu secara halus! hehehe,dpt dh bukti! ok so pe nak buat?? nk repot polis? ish,kcian mkbpk dia kalo tau,tmbh2 lak kalo makbpk dia org susah..ish xleh2 cmtu, bg warning dulu lah!

ok,tp ktorg xleh skati je p pggil dia nsihat bab org yg minum ni dia 1)ketagih,2) dia cpt naik angin! tmbh2 lak penagih tegar..3) kalo hilang kewasan dia silap2 dia bls dndm,bhya nih! smpai sggup mbunuh oo,gila hapeh! so pikir2 blik eloknya soh bos dia lah yg settle kn..ktorg pon kol la bos dia,bos dia dtg umah ktorg cita2 n aku pon tnjuklah rakaman tuh! bos dia kata mmg sahlah si polan nih! dhla dia tukang masak kt kdai tuh,haih.. rupa2nya barulah tpcah rhsia yg pnjuai tuh act bekas pkerja kdai tu jgk,tp dh dbuang tp sblum kna buang tuh dia smpat ajaq bdak ni minum jgk,haihh dan g tuh tinggalkn pewaris,huhu.. pastu bos dia pon g la cari air tu sbb dia letak kt luaq kdai cari2 xjmpak,kbetulan aku nk duk kt buaian depan umh aku then ada sorg adik ni-anak mjuai sate kt kdai tu dia tya aku "kak,knp letak air kt bawah krusi tuh?" aku pon heran hah? tgok2 bdak tu letak kt bawah krusi batu depan umh aku! gila aih..pastu aku pon kol bos dia dtg tmpt tu,bos dia dtg ambik..jd tatawlah apa jd pastu,hat tu pepndailah bos dorg settle sama ada nk soh dia stop minum @ stop keja..

banyaklah!
ni lah rupa daun ketum..

** so kt sini nk pesan kita ni sbg org islam tayah lah duk tjebak dgn bnda2 cmtu kalo dh kata haram tuh kalo kita ambik jgk kn ke bdosa nmanya? lgpon bnda tuh kn cm ambik dadah jgk,kalo kna tgkp nnt sapa susah? mkbpk jgk..so jgalah mkbpk elok2 jgn conteng arang kt muka dorg,ingtlah dorg dh jga kita dari kecik dgn didikan agma yg elok2,xkn kita nk bls jasa2 depa dgn bnda2 yg mgecewakn depa kn? renung2kn lah-peringtn buat dri ini jgk~~

1 comment: