Wednesday, June 8, 2011

aku heran...

hurm,aku heran dgn sesetengah org ni..kawen tnpa restu parents leh bhgia ke? hurm,yg aku tau kalo parents xredha, Allah pon xredha jgk..tp ada gak mnusia zaman skrg ni yg xkesah kalo makbpk xrestu perkahwinan dorg, konon lepas kawen leh bhgia,makbpk jgn kacau dorg pya family,amboi..hbis trok pon pas kawen hntaq g umh org tua2 bab t mkbpk mganggu privacy dorg ataupon makbpk t bila tua akn mybabkan dorg susah nk jga,nauzubillahminzalik.. troknya pndrian anak2 cmni khususnya yg xpkir pnjg,apa nk jd jdlah yg pnting aku bhgia bila dh kawen..boleh ke bhgia cmtu?? xboleh,xcaya tgokla yg duk ada skrg ni rata2 kalo cerai org tya bab pe bab mkbpk xrestu,xpon xdak keserasian dlm perkahwinan,sbb pa? sbb xdak keberkatan dlm hidup,Allah akn tutup pntu rezeki kita kalo kita buat kt mkbpk cmtu..

nk ke hidup kita asyik gaduh je memanjg??

so kalo dh mkbpk xsuka tu xyah lah truskan sbb ia akn myusahkan hidup kita blik,lgpon mkbpk tu tlebih dulu mkn garam dri kita jd apa yg makbpk tu buat adalah utk tgok kbhgiaan anak2 dia bkannya dorg nk tgok anak2 dorg kndas dlm mjalankan tggungjawab sbg suami/isteri nnt..dhsyat sgguh dunia sekarang..aku yg tgok pon jd risau walaupon bkn ada kaitan dgn aku pon tp sbg pgjaran tuk menempuh saat tu nnt bila dh smpai jodoh aku dgn mr.right nnt.. so kita yg tgok bnda2 cmtu buatlah pilihan yg bijak kalo nk kawen tp sblum tu mntk dulu restu mkbpk kita jgn main redah je bkn takat mkbpk yg susah t kita pon akan jd lg susah..

kalo dh dpt restu parents tu keluarga kita t pon akan bhgia~

hidup dlm suasana yg bhgia..

happt family!

ajaq anak2 mgaji semenjak kecik lg..
**so natijahnya kt sini kalo nk kawen tu pkiaq hbs2 dulu kalo laki tu tya dlu dri tu dh sdia ke nk tanggung mkn ank dara org?duit cukop ka nk tggung mkn anak org?sdia ka nk jd sorg bpk nnt?cukop ka ilmu didada yg akn di ajaq pd anak2 nnt? kalo ada yg xckop lg tu perbaikilah dri kita dulu elok2 pastu kalo dh perfect suma barulah pkiaq bab kawen ni.. kalo pmpn plak tya dri tu balik sdia ka nk pikul tggungjawab sbg bini t? boleh ka didik anak2 jd sorg yg bguna 1hari nnt yg boleh jga kita bila tua? n pgorbanan sorg ibu ni sgt berat..jd hargailah mkbpk kita yg dh mlahirkan kita kt bumi ni utk djadikan sbg hmba Allah yg bertaqwa pdNya,amin..=)

No comments:

Post a Comment