Monday, June 20, 2011

abah yg terbaik!

act hari bapa dh lepas menurut org barat lah tp menurut islam tiap2 hari,hari bapak n mak mknanya xdak spesifik hari2 tertntu utk meraikan hari bapak n mak,kalo ada yg anggap cmtu sure lah dh tpengaruh dgn dakyah org barat yg nk mhancurkn fahaman Islam tuh..hurm,so cri lah ilmu sbyk mgkin supaya kita xtjadi seorg yg jahil,nauzubillah.. jd kesempatan ni nk jgk cita ckit pasai seorg lelaki yg aku pggil abah! ok act,aku sgt bsyukur sbb walaupon dh berusia hmpir 20 thun tp aku still leh bsama dgn parents aku bbnding org2 yg xpenah tgok pon parents dorg sejak lahir,sedihnya.. alhamdulillah,aku msih pyai parents yg leh jga aku,bg pndidikan smpurna kt aku,jga mkn minum suma..
thx Allah!
 aku jarang cita pasai abah kt org yg rapat dgn aku sbb abah aku  jnis xckp byk,hehehe (tp anak dia yg ni lain ckit!) so xbyk sgt yg nk dshare disini tp mak aku byklah! hehehe,bab mak aku lain drpd mak2 org lain..mmg pon! mak aku sorg yg garang n ska berletir ckit,hehehe (lumrah ah tuh pmpn) tp abah aku cool je! cumanya kalo dia btoi2 marah ktorg kena jgk lah rotan tuh,hehehe (masa kcik dulu lah,skrg dh besar ppndailah jga dri tuh kn :p )

hurm,abah jgk sorg yg sabar (rasanya kebanyakkn laki yg bgelar bapak cmtu kot, kebykkn yg aku jmpa lah) bguslah, kalo dpt bapak yg baran nih pyhla jgk nk tahan kn,tp walaupon dpt bapak yg cmtu still kna hormat sbb bapak kndung kita kn,sbb Allah dh kata kalo kita bnci makbpk automatik buang la kn,kita xkn bau syurga..hurm,so hargailah mereka selagi ada kt dunia ni,kalo dh xdak baru kita tau langit tu tinggi ka rndah..heran jgk aku dunia skrg ni rmai yg brni buang makbpk,ish xtakot azab Allah ka? mntk2 kita djauhkn dri suma2 nih! kalo kita buat xbaik kt mkbpk,Allah byaq cash pya! no waiting2 dh..

ok next abah aku jgk sorg yg kaki jalan! hehehe,selepas keja dgn MAS ni rjin toi abah aku p melancong,hehehe..sbb dpt tiket murah kn! cuma anak2 dia ja belom p melancong luaq dri malaysia,but it's ok dlm malaysia pon byk gak tmpt2 yg best kn..so adalah anak abh 2-3 org yg ikot jejak abah,kaki jalan jgk! tmasuklah aku,hehehe.. xpalah t dh ada sumber pndptn sndri lehlah p jalan2 gna duit sndri lak.. =)

hurm,abah aku jgk sorg yg rjin mngemas umh n ska bsuh bju gna tgan,hehehe..kalo dia blik umah tiap2 mggu dari KL mesti dia akn cuci umh,lega ah mak aku! hehehe,susah nk dpt bapak cmni,tp anak2 abah aku pemalas sepa tah,huhuhu..yg pmpn rjin jgk (kna kata aku rjin lah jgk,jtuh saham berbillion2 nnt,hahaha) kalo yg laki tuh jenoh paksa buat baru jalan! sabo jelah..abah xsuka bsuh bju gna mesin basuh bab dia kata xbersih,so dia beruslah baju tu satu persatu! kalo kita ni lempaq jelah dlm mesin tu cuci xcuci tu blakang kira jnji dh basuh,kn2?? malasnya bila dh ada teknologi nih! mmg pon mnusia akan smkin malas bila dh ada teknologi cggih! tgok2 10 thun lg gna robot pe nk buat keja umh,yalah skrg msyrkt dh mkin mmpu bli bnda2 mahai xmcm org dulu.. 

walaupon muka abah nmpk garang,tp hati abah bak kata kumpulan jambu dlm maharaja lawak tuh "muka cute,hati lagend",hahahaha..

okla tu je kot yg dpt dkngsi tntg abah aku nih..u'r da best father dat Allah give to me~~ thx abah! =)

No comments:

Post a Comment