Thursday, February 10, 2011

sensitifnya skrg,huhuhu..

arini agak mgecewakan sbb aku xdpt mkn bnda yg paling aku mgidam (cm org prgnant lak,hahaha),,sedih siot! ok meh aku nk cita al kisahnya cmni dri ari ahd aku bwk pisang tu dari hijau smpai kuning duk dlm bilik aku,slmt kuning kalo htam pkai lempaq buang ja..pisang tu praktikum aku yg soh beli psl nk niaga utk progrm bisnes kami so dsbbkn aku ni sng kcian kt org so aku pn stju nk tlg blikn,ok..punyalah susah nk cri pisang tu smpai ke kdah aku bli dgn teh(classmate aku) last2 kol 9 lbh bru msok kolej,sgt penat! (aku beli masa g hntr adik aku blik thfiz n plkn tuh)

pastu duk keja xjd ja bisnes kami dsbbkn mcm2 hal,last2 mlm rabu tu bru btoi2 on,pyala lama aku duk peram pisang tu dlm bilik,dhla kuning elok! terliuq gla..slmt xmkn..xpala 1st day jualan kami memberangsngkn gila sbb org blik kls,kwasan kmi juai agk strtgik,n paling pntg mlm sgt sejuk! so mlm2 mstla org nk something yg pns kn..so tnpa menang tgan 1tndan pisang tu pn hbs dgn jayanya,alhamdulillah..=)suma classmate bg cooperation yg sgt best! n thx byk2 kt pon,mirul,irshad n yg lain bab tlg g angkat dapur n gas yg agak berat tuh! xlupa gak yg pmpn yg maintain bertahan walaupun xsmpat rehat sbb ptg tu bru pas merentas desa..

ok,ptg td lak aku,musyi,aina n mirul g kailan bab nk beli stok2 yg dh habis..kcian kt abg ipaq musyi kna tlg hntaq kmi p sana sbb kmi xleh kuaq hari2 skolah,so apa lg FLY la,tp pling best lecturer join skali,hehehe..xcm skolah mngh dulu! wardenjgn harap nk komplot dgn student..masa beli tu aku nmpk cempedak! ahh,sedapnya lama xmkn bau pn sedappp..so aku pn beli la 4bijik sbb niat ktorg p sana just nk bli pisang tp xdak so sbg back up nya bli jelah cmpedak..mahal cmpedak tp pe leh buat..bkn senang nk tggu musim dia,tgh ada peluang ni,baik beli nnt myesal! hahaha..masa p tu ktorg pecah 2,aku dgn musyi,aina dgn mirul..aku dgn musyi mcm nk p explorace ja,yalah cian kt abg ipaq dia duk tggu kmi lama2 so pergerakkn mau pntas! mmg pecah lemak gila td,sakit kaki aku jln cmpa lg! so dh settle2 suma kmi pn blik kolej masa smpai tu dorg dh tutup kedai bab pisang yg kelmarin pya dh juai habis,so yg cmpedak n pisang lg 1tndan tu kmi goreng mlm ni lak! tp pisang tu bkn msak sgt lg still hijau adala ckit2 kuning.

mlm lak aku ada kls math,so dorg yg xp tlg la juaikan bnda2 tu,sblum tu aku dh pesan kt mmber aku sorg tuh soh smpn kt aku cmpedak tuh sbb aku teringin sgt nk mkn,dia pn kata ok! aku pn p kls dgn perut yg kosong ni sbb last aku mkn pg td so smpai mlm td xmkn lg dgn harapan yg aku akn dpt mkn cmpedak tu jd aku mmg berharap gila yg dia akn smpn kt aku tp malangnya masa aku blik tu dia gtau dh hbs,sedih tahap gila aku! penat2 aku explorace dgn musyi p cari last2 kami xdpt rasa even ckit pn,huhuhuhu.. so ttba mata ni berair,gila ahh psl xdpt mkn cmpedak pn aku leh nangis,agak xlojik gila..dgn kcewanya aku pn blah ja dari situ balik bilik smbung ngis lg,truk2 cmpedak pya psl smpai leh ngis2 ,hehehe..bila pk lawak lak,xpalah xdk rezeki aku nk wat cmna..


sedapnya,nk mkn sgt..huhuhu..

No comments:

Post a Comment