Monday, September 19, 2011

perginya si opek!

lepas hbs mtrx kgilaan nk mbela binatang mula lah mjadi2,
mklumlah duk umh xdak bnda nk buat so setelah bpikir pnjg
aku pon meminta izin empya tuan bintg utk nk mbeli sekor drpd haiwan ksygn dia.. 
dsbbkn terlalu byk bntg ni kt umh dia maka 
dia pon bg kt aku 2 ekor terus tnpa perlu mbayar 1sen pon,
mulianya ati dia..thx kwan kerana telah mgisi kekosongan ati ini 
selama 5bulan menganggur di rumah sndri,huhuhu..

masa wat blik umh,
org yg g mkn dpn umh aku dh rembat so tggal lah lg sekor, 
yg ni jinak sikit xmcm sekor lg myb sbb xbiasa 
dgn persekitaran umh aku yg byk sgt tmpt2 baru seperti kdai mkn,jalan rya,kebun n byk lg..
kalo kt umh tuan dia yg lama,dorg duk dlm umh je cuma 
sesekali tuan dia bwak g ronda2 sekeliling taman xpon bwak naik keta wat blik kg..
tp kt umh aku lain sbb ktorg dh biasa bela dulu2 tp 
mati dan itu mbuatkan 1fmly xnk bela dh tkot nnt sedih teringtkn bntg tu..
jd bila aku bhasrat nk mbela blik bntg tuh suma pkat xbg 
tmasuklah org yg paling menentang keras iaitu TOK aku,hehehe..


tp aku wat donno je aku bela jgk,last2 tok pon jd sayang pd dia.. 
tp macik aku yg sulung dgn mak mmg xsuka pd bntg ni jd 
hari2 kna dengar dorg mbebel pasai wat blik bntg tu smpailah hari ini 
aku telah memulangkannya balik pd tuannya sbb aku 
nk kna msuk study balik,huhuhu.. bntg ni paling dahsyat aku 
bela sbbnya dia suka tido atas katil kalo bkak 
aircond lg lah sakan dia tido siap tido atas bntal lg,
mmg high taste sgghlah bela dia..
nk mkn pon kna mkn smartheart (mknan dia)
kalo bg nasik xmkn..aku pon mmg xpenah bg nsik kt dia,hehehe..
betapa highclassnya dia ni!

rindunya pd dia,huhu..

ikot dan je dia kt mana2 pon belasah tido jgk!

ada tnda kt bwah mulut ala2 taik lalat,comei!

tuannya pon mmg syg pd bntg so aritu dh nk bg blik tp adik2 n tok xbg jd skrg
mmg kna bglah sbb xdak sapa nk mjga dia tmbh2 lak kblkngn ni 
dia asyk mbuang je kt ruang tamu lak tu,jd aku lah kna jd pncuci najis dia tiap2 hari,huhuhu..
cuci p lah dgn ajax ke pwangi amenda ke mst kt tmpt
tu jgk dia mbuang,haii..dgaan lah kn kalo dh mbela bntg ni..

so si opek aku hanya tinggal kenangan dlm umh ni hanya
photo2 dia je yg dapat dtatap sbgai pgubat rindu aku pd dia,huhuhu.. 
masa g hntr dia aku siap pesan lg tataw dia paham ke x, 
'awak duk sini jga dri baik2,jgn nakal,jgn bg tuan awak marah pd awak,sy tpksa tinggalkan awak sbb sy nk g smbung bljar n tadak org lak nk jga awk kt sini tok dh xlarat if 
nk kna basuh najis awak suma jd sy bg blik kt tuan awak n 
awak jgn lupakn sy bila2 sy akan datang mlwat awak kt sini'-
leh menitis air mata aku tls ni =(

tanda atas kepala adik aku ckp anai2 bknnya inai,hehehe..

No comments:

Post a Comment