Thursday, February 23, 2012

here we go =)

assalamualaikum kpd suma yg mengikuti
pkembangan kisah aku dlm blog ni..
akhirnya dpt jgk luangkn masa utk tulis dlm
blog aku yg dh lama bsarang nih,hehehe..

ok sblum kita cita pasai latest entry ni nk jgk aku
kgsi pasai sem baru aku di unimap ni..
stat mggu ni dh masuk smggu aku kt sini 
memulakan sem baru sbgai student International Business (IB)
 utk sem kedua =) 
pointer pon ok jd xyah kna repeat,alhamdulillah..
suma ni berkat doa parent aku & pertolongan Allah jgk,
trma kasih..
ok tu je yg nk kgsi utk permulaan sem ni,hehe..

ok kita truskan dgn agenda kita =p
act nk cita pasai kenangan
yg paling aku xleh lupa sepanjgn tahun 2012
 ni dmana abah tlh menunaikan
jnji utk mbawak kami 1 family ke ngra eropah..
even 4 org lg taleh ikot atas sbb2 yg xdpt dielakkn..

hurm,act bnda ni dh plan lama
tp last2 minit tpksa tukar plan coz
fmly aku ni kalo plan last minutes baru nk jd,hehehe..
kalo plan awai2 cmform xjd pya =)
jd tulah 'keistimewaan' family aku ^_^

akhirnya tanggal 4 februari 2012 menjadi
detik indah bg aku coz 1st time menjejakkn kaki
di ngra eropah yg agak tkenal di seluruh dunia
iaitu LONDON,alhamdulillah..


1st day at london..
                                                   angan2 tu nk p mlwat bukingham palace
tp apakan daya 3hari 2mlm
kt kota london tu
mmg 1jgka masa yg singkat sgt
jd tpksa smpan angan2 tu dlm ati je =(

smpat take pic board ni je,huhuhu..jdlah walaupon xdpt p kn +_+
xpelah kalo pnjg umo n Allah bg kesempatan lg
utk ke sana boleh la pegi lg,insyaAllah...

 sampai london dgn takdak tourist guard suma
melilau cari hotel premier inn
tah kt mana hotel tu
katanya tgh2 kota london tu..
suhu time tu aku agak dlm -2 cmtu kot
kaki aku dh kebas =(

lastly org dlm kt hotel tu yg mjemput kami,hehehe..
msuk blik,tgok katil bummm! tido <3

mlm tu,nmpk mcm ada bnda putih2
terbang kt tingkap tpikir jgk menatang pelah
yg ada kt luar time tgh sejuk2 ni
rupanya salji!!
 teruja aku =)
1st time nmpk dpn mata so mmg peqaklah..
mlm tu jgk around kol 11 mlm
g main salji dgn adik aku,syamim..
katanya kt london dh 3thn xtrun salji
jd time kami p, mlm tu salji trun,btuahnya rasa..
~rahmat Allah,syukur~ 

indahnya time ni walaupon sejuk mcm duk dlm peti ais yg beku tu.. =)

gmbaq syamim baring ats salji xdpt dtgkp so gmbaq duduk jelah,hehe..
cian kawan excited baring ats salji tp fon aku lmbt snap gmbaq dia,hahaha..
besok tu,p jalan2 skitar london
motif : cari keychain,hehehe..
kaki kembali kebas =(
coz salji dh penuh ats kaki lima suma..

laluan train yg dh pnuh dgn salji,mgundg bhya sbnarnya coz jalan jd licin..
lg pulak pkai kasut sneeker,last2 lembik kaki aku
jalan terakhir - beli kasut lain =)
~senyum lebarrr~
kna replace suma barang yg rasa kna guna time suhu mcecah -4
 cm sarung tgn yg tebal n kasut =)


ni lah tmpt shopping 1st kami..

akhirnya suma dpt kasut baru,hehehe..
thnks mak! 
*coz mak yg tlg byrkan,nge3..
nmpk pendek lak aku,huhuhu..
 time ni nk g cari mkn
kwan abh ckp ada 1 restoran islam
yg mmg jual pure mknan islam shj
tak + dgn alkohol n arak
kdai lain suma ada tls halal tp dlm tu
ada jual arak sgla bagai,haaaiihh..
pjalanan yg pyalah jauh,mkn masa dkt sjam lebih
ke restoran Nur Muhammad =)
akhirnya smpai,lega! lapaq tketaq2 dh ni =_=
tnpa buang masa trus order nsik goreng kampung!
tu jela mknan feveret aku pon,hehehe..


mcm nsik goreng kg kt mlysia jgk kn?? sedapnya!
akhirnya dpt gak bgmbar skali ^_^

so besok tu kna rushing p
oxford lak coz kwan abh ada duk sana
kirim barang soh hntar..
mood : mls kuar coz sejuk
tp pe leh buat apa dh booking hotel kt sana
so suma pengangkutan naik

BAS!



TRAIN!
errr,mcm msuk explorace lak aku rasa,hahaha..

smpai umh kwan abah..
mkn2 jap umh kwan abh pastu check in
hotel travelodge,oxford
nicelah tmpt dia..
ni suasana dlm blik kt travelodge tu..
esok tu kna check out dh coz nk ke paris lak
dari london nk ke paris 3 jam setengah!!
argghh, bosannya!
so kna naik train khas ke sana iaitu EUROTRAIN..
mmg kna naik train ni utk ke paris dari london
 kalo xnk leh naik flight pon boleh...
smpai sana bahasa dorg mmg lain trus 1habuk xfaham
so nk xnk kna ada kenalan di sana..

nama2 daerah d paris,france..
alhamdulillah Allah temukan kami dgn bro farid
dialah jd tourist guard kmi
sepanjg di France tu..



kt sini lg sejuk temperature dia
 xsilap aku -6..
mak aii -4 pon dh
kebas kaki2 aku,cmnelah nk duk sini
abh booking apartment 3hari lak =(
gmbar apartment tu xsmpt dtgkp utk
 dpertontonkn pd awam..

mlm tu tido dgn nyenyaknya,huhu..coz
pjalanan yg agak jauh jgkla..
pg tu siap2 nk g jalan
ke mana?? hehehe..

EIFFEL TOWER! 
tmpt yg mjd mercu tanda di ngra perancis!

hurm,cntik kn..
 smpt mlwat library paling besar d france..
bntuk senibina lbry tu cm sbuah buku yg tgh dbukak.. 



cmni lah bangunan library tu,unik kn =p

 tmpt utk pilih pahlawan negara..
ditgh2 tu akn dlepaskn 2 ekor harimau,
so phlwan tu kna fight bnuh harimau utk nk jd
 pahlawan bg ngra perancis..


tmpt bsejarah dekat paris..


dorg percya tu malaikal mikail tgh bunuh setan,
nauzubillah..

next ke amsterdam..
ingtkn sini dh xsejuk tp kt sini
lglglglg sejukkkk!
-8,mmg tbaik!
salji pon still putih lg berbndg
kt london mostly dh cair..
penginapan yg t'akhir..


air sungai jd beku trus..
siap leh main ice sketting lg..

thanks for everything =)

bunga tulip!


 flight ke KLIA..


alhamdulillah slmt tiba di KLIA pukul 6.40 pg,12 februari 2012..
anyway,tula pglman merantau ngra org..
pepon btl la ckp org tua2
'walaupon hujan emas d ngri org,lebih baik hujan batu d ngri sndri'
coz hujan batu tu lah yg
lebih selesa berbandg hujan emas d ngri org =)


No comments:

Post a Comment